Tuesday 27 May 2014

Rakan Yang Boleh Dipercayai

Aku tidak tahu apa yang harus saya buat.Aku ada seorang rakan karib tetapi aku tahu dia tidak akan mempunyai wang untuk menolong saya.Aku mempunyai ramai guru yang boleh menolong saya tetapi saya tidak mahu memberitahu mereka tentang masalah ini.Ayah aku sekarang menghidapi penyakit barah dan saya tidak tahu apa yang saya boleh buat.Tetapi,saya ada sesuatu idea.

Aku sekarang bekerja di Mcdonalds.Gaji saya tidak begitu banyak tetapi saya akan berusaha sedaya-upaya supaya saya dapat membayar kos ayah aku di hospital.Walaupun ayah aku sudah berpesan dengan saya untuk jangan bekerja kerana ia penat,saya masih mahu bekerja kerana tiadaorang yang mampu untuk menolong saya untuk membiayai kos ayah aku.Ibu saya sudah meninggal dunia akibat barah tahun lalu.Aku mahu mebiratuhu ayah aku bahawa aku sekarang bekerja kerana saya tidak mahu ia menjadi rahsia.

Aku sedar bahawa kata-kata ayahku betul.Bekerja memang penat.Aku pun membuat keputusan untuk berhenti bekerja.Aku tidak tahu apa yang boleh aku buat lagi.Tetapi,saya teringat kawan karib saya,Andre.Aku tahu dia seorang yang boleh dipercayai.Kami telah berkawan sejak darjah satu lagi.Sebernanya,Andre sudah berkali-kali mahu tolong saya.Tetapi aku tidak mahu.Aku takut ayah aku akan marah.Tetapi,sekarang,ibunya telah membuat sebuah kelab khas untuk pesakit barah.Kelab itu akan membayar kos ayahku.

Aku tahu Andre seorang yang boleh dipercayai.Aku amat berterima kasih dengan dia dan ibunya.Mereka lah yang selalu menolong aku sejak darjah satu.Sekarang,ayah aku sudah sihat dan tidak menghidapi penyakit barah lagi.

No comments:

Post a Comment