Thursday 12 June 2014






1.Teknik SEE
:·TERANGKAN tentang gambaran latar tempat, masa, cuaca dan orang di dalam gambar. (secara keseluruhan gambar)
         ·  TERANGKAN apa yang kamu lihat yang dilakukan oleh orang-orang di    dalam gambar . 

Gambar ini menunjukkan situasi di sebuah taman.Saya lihat ada ramai orang di sana.Saya rasa hari itu tiada hujan kerana cuaca kelihatan terang.Ada dua budak perempuan yang kelihatan gembira.Saya rasa mereka kelihatan gembira kerana ada seorang budak lelaki yang sedang menghiburkan mereka berdua itu.
                  
 2.      Teknik THINK
§  TERANGKAN perkara yang menarik perhatian kamu
§  TERANGKAN tentang perasaan watak dalam gambar

Ada sekeluarga yang kelihatan sedang merehat dan meluangkan masa mereka bersama.Mereka patut bersyukur kerana ada keluarga yang tidak dapat untuk berkelah atau pergi ke mana-mana.Saya rasa budak lelaki yang sedang menghiburkan mereka itu tidak mahu mereka untuk berasa lapar kerana ada seorang  wanita yang kelihatan menyiapkan makanan untuk mereka.Saya rasa wanita yang sedang menyiapkan makanan mereka itu ibu mereka.

3. Teknik wonder             

.Terangkang faedah yang ada di dalam gambar.
Saya masih ingat pengalaman saya di East Coast Park dimana keluarga saya dan saya meluangkan masa kami bersama.Di sana,kami berkelah dan bermain basikal di sana.Jikalau saya diberi peluang untuk pergi meluangkan masa di sana,saya pasti akan pergi kerana ia sangat seronok dan ia dapat mengeratkan hubungan kami sekeluarga.Ia juga dapat membuat badan kami lebih sihat dan menyihatkan tubuh kami yang lemah dan tidak sihat itu.


No comments:

Post a Comment